Friday, 22. October 2021
 
   
 




Moderna arhitektura se v norveškem kraju Sandnes sreča z naravo. Ogromna terasa se organsko poveže z okolico.




Spalnica s kopalnico in balkonom je v prvem nadstropju hiše. Zatemnitev s temnimi roloji omogoča dobro spanje. Po potrebi je mogoče izključiti tudi zgornja svetila.



Besedilo

Judit Jenner

 

Foto

Nils Petter Dahle

 


Arhitekturni biro Tommie Wilhelmsen je na nekem norveškem hribu postavil hišo Himmelkutter. »Nebeški kuter« si izbori svoj prostor pod soncem z iztopajočo konico.

 



Poimenovanje »nebeški kuter« je arhitekt izbral zato, ker hiša razdvoji zračno prostranost. Hiša je resnično presežek arhitekta.



Lega hiše na klančini je bila pri načrtovanju še poseben izziv. V razgledu skozi velika okenska pročelja je res mogoče uživati.

Kdor prihaja iz Alp, se bo ob norveških vzpetinah zdolgočaseno nasmehnil. V deželi fjordov in ledenikov pa je lahko kar precej hribovito, na primer v okolici mesta Sanders. Mesto leži 15 km južno od mesta Stavanger, kar pomeni, da sta se mesti že skoraj združili v eno. Sanders je majhno, prijazno mesto, po velikosti četrto največje mesto Norveške. Tukaj se vse dogaja počasi in umirjeno. Mnogi Norvežani imajo pod gorato kuliso svoje vikend hišice.

 

Martin Holm Jensen iz arhitekturnega biroja Tommie Wilhelmsen je od zakoncev, ki sta ostala sama, saj sta se že odrasla otroka odselila, dobil naročilo za izgradnjo hiše na zemljišču ob strmem pobočju v bližini mesta Sanders. Zakonca nista hotela, da bi hiša imela klasično sedlasto streho, hotela sta moderno zasnovo, ki ne izstopa od podeželjskega okolja in urbanističnega načrta okolice. Temu sta dodala še precej natančno zamisel, kako naj bi sonce vstopalo v hišo skozi okna in na terase. In željo, da bi bila tudi notranja ureditev nekaj posebnega.

 



V velikem dnevnem prostoru so združeni dnevna soba, jedilnica in kuhinja. Za prijetnen večer ob kaminu poskrbi pohištvo B&B Italia: zofa Bend in kavna mizica Fat Fat.




Črn svetleči kuhinjski blok Line danskega proizvajalca Boform v kombinaciji z belo stensko omaro in aparati Gaggenau.

Martin Holm Jensen in njegovi kolegi so nato zasnovali hišo, od katere kar ne morete odvrniti pogleda. Tukaj ne drži, da ima vsaka podrobnost pomen. »Dizajn je praktičen in obenem iracionalen,« pravi arhitekt. To je izrazito vidno v trioglati konici, ki odločno kaže v daljavo in tvori značilno silhueto hiše. »Konica nebo deli na dvoje«, pravi arhitekt. Na ta način dobi hiša popolnoma drugačen odnos do okolja. Na nek način je iztrgana iz njega.

 

Značilna konica je dala hiši tudi njeno ime: himmelkutter ali nebeški kuter. To ni v nikakršni povezavi z enojamborno jadrnico, čeprav so na obzorju vidni fjordi, pač pa je imel arhitekt v mislih nekaj takega kot razrezovalec neba. »Hiša ustvarja prostor zase in deli nebo na dva dela«, pojasnjuje Martin Holm Jensen. Investitor je bil takoj navdušen nad njegovim osnutkom.

 

 


Več v reviji H.O.M.E. februar-marec 2012