Monday, 23. September 2019
 
   
 

Intervju z Mitjem Okornom. Ne glede na to, koliko sovražite romantične komedije, si nujno oglejte Pisma sv. Nikolaju. To je filmski odgovor na to, kaj dosežeš, če vložiš »energijo, trdo delo in jajca«. Zvezda je rojena: Mitja Okorn!




Prizor iz filma Pisma sv. Nikolaju
Prizor z odtujenima zakoncema, ki jima sirota Tosia zapoje Sveto noč, je Mitjo ganil že ob prebiranju scenarija. Zaradi tega prizora se je odločil posneti ta film, ki 13. decembra 2011 prihaja na redni spored slovenskih kinematografov.

V: Romantična komedija je zahteven žanr. Se strinjaš, da je težko nasmejati ljudi?

O: Ne, ugotovil sem, da jih je težje pripraviti do joka. Vsak od nas se je v kinodvorani večkrat smejal kot jokal. Ob prebiranju scenarija za film Pisma sv. Nikolaju sem ob prizoru, ko sirota Tosia odtujenima zakoncema zapoje Sveto noč, potočil solzico. To me je prepričalo. Zaradi tega prizora sem se odločil posneti ta film. Rekel sem si: »Če ti uspe ujeti žalost in resničnost tega trenutka ter ga prenesti na film ... « Zdaj na forumih berem komentarje ljudi, ki naštevajo, kolikokrat so ob filmu jokali. Obožujem, ko me film spravi v jok! Pri jokanju se zbudi celo telo, drhti od močnega doživetja. Vendar ni joka brez smeha. Ljudje se morajo nasmejati, da se na koncu zjočejo. Ni dobre komedije brez žalostnih trenutkov in nasprotno. To je življenje. Veliko romantičnih komedij ne funkcionira, ker so zgolj matematične enačbe, kako pripeljati gledalca v kino. Romantična komedija mora biti realna bajka.

 

V: Bodo Pisma sv. Nikolaju najbolj gledan film leta 2011 na Poljskem?

O: Film je imel prvi vikend skupaj 374.373 gledalcev, kar je najboljši rezultat leta. Med drugim smo premagali Harrya Potterja in Somrak sago: Jutranja zarja 1. del. Prvi vikend je v svetu filma najpomembnejši, pokaže, ali film sploh koga zanima. Duncan Kenworthy pravi: »Prvi vikend je marketing, drugi pa kakovost filma.« Po štirinajstih dneh predvajanja imamo približno 755.000 gledalcev, kar pomeni ne samo, da smo film dobro oglaševali, ampak tudi, da je kakovosten. Vse kaže, da bomo podrli še marsikateri rekord, predvsem pa sem prepričan, da bomo prehiteli najbolj gledan film tega leta, ki je v kina privabil 1.700.000 gledalcev. Dodatno me spodbuja dejstvo, da so Pisma sv. Nikolaju družinski film, povrhu še božični, tako da pravi čas zanj šele prihaja. Poleg tega računam na Titanik učinek: Titanik je vrtoglavo število gledalcev namreč dosegel zaradi ljudi, ki so si film v kinu večkrat ogledali.

 

V: S tem filmom si si odprl vrata v Hollywood.

O: Upam, da bo tako. Moje življenje poteka točno tako, kot mora. Filmsko osnovno šolo sem naredil v Sloveniji s Tu pa tam, srednjo šolo sem naredil na Poljskem s serijo 39 i pól, fakulteto pa sem končal s filmom Pisma sv. Nikolaju, ki je tudi moje diplomsko delo.

 

V: Slovensko predpremiero na 22. Liffu je na tvoje vabilo obiskal sir Duncan Kenworthy, producent filmov Pravzaprav ljubezen, Notting Hill ter Štiri poroke in pogreb. Mu je bil tvoj film všeč?

O: Duncan je angleško zadržno rekel: »Če bi bilo slabo, bi že našel način, da ti to povem.« Zaradi njegovega obiska sem bil čisto pod stresom, angleški podnapisi v zadnjem trenutku so me stali celo bogastvo. Vedel sem, da bo slovenskemu občinstvu film všeč, ampak to, da se je cela dvorana smejala, jokala in na koncu še eskalirala, me je čisto odklopilo.

Najpomembnejše pa je, da je tako pomemben producent kot je Duncan, prišel na premiero mojega filma. Pomembo je, da take ljudi poznaš in si te zapomnijo. Ne morem pričakovati, da mi bo Duncan pomagal in mi zagotovil denar za snemanje Člana. Vedno ustvarjaš uspehe z ljudmi, s katerimi si skupaj rastel ali so kako drugače na isti ravni s teboj. Duncan bo definitivno govoril dobre stvari o meni in o tem filmu ... In to je najpomembnejše!

 

 

 

 

Več v reviji H.O.M.E. december 2011-januar 2012

 

Fotografije Miran Kambič

Besedilo Ana Ivančič




Mitja je perfekcionist v telesu impulzivnega skejterja z neverjetnim občutkom za ritem. »Na snemanju sem igralce trpinčil, da sem dobil to, kar sem želel. Hotel sem imeti tudi glavno besedo pri produkciji in marketingu, ljudje okrog mene so noreli, da se vtikam v njihovo delo. Po koncu snemanja so me vsi sovražili. Zdaj mi vsi pošiljajo svoje scenarije.«